RSS
1.

Thursday, March 25, 2010

တရားရူမွတ္ၿခင္း...

မ်က္စိကို အသာေလး မိွတ္ထားပါ။ ေခါင္းကို မတ္မတ္ထားပါ ။ ခါးကုိ မတ္မတ္ထားပါ ။ တစ္ကုိယ္လံုးမွာ ရွိတဲ့အ ေၾကာေတြကုိ ေလ်ာ့ထားပါ ။ အံမႀကိတ္နဲ႕။ မာန္တင္းမထားနဲ႕။ မ်က္ေမွာင္မကုတ္နဲ႕ ။ မ်က္ေတာင္ မခတ္နဲ႕ ။ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ ၊ လိုအင္ဆႏၵေတြကို လက္မခံပါနဲ ့။ စိတ္ကို အလိုလိုက္ဖို ့တရားအားထုတ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ကို အလိုလိုက္ေနတာကိုက တရားအားမထုတ္တာ ၊ တရားနဲ ့မေနတာပါဘဲ ။ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္က ကိုယ္လို သူလို စိတ္ပါ ။ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနတာ၊ ကိုယ္နားလည္တာ
လုပ္ေနတာ ၊ စိတ္ကို လက္ခံေနတာ တရား မဟုတ္ပါဘူး ။ ကုိယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ ့ စိတ္ေတြက တရား မဟုတ္ပါဘူး။


ကုိယ္သိေနတဲ ့စိတ္ေတြက စိတ္အစစ္ မဟုတ္ပါဘူး ။ အတၱစိတ္ေတြပါ ။ ေမြးျမဴေရး စိတ္ေတြပါ ။ စိတ္အတု ေတြကို ဆန္ ့က်င္ေနမွ ၊ ေလ့က်င့္ေပးထားတဲ ့ စိတ္ေတြကို ဆန့္က်င္ေနမွ တရားအလုပ္ပါ ။ ကိ္ုယ့္ကိုကိုယ္ ဂ႐ုစိုက္ေနတဲ့စိတ္ ၊ စိတ္ကို အသိအမွတ္ျပဳေနတဲ ့စိတ္က ကိုယ္လို သူလို အသံုးမက်တဲ ့ စိတ္ ၊ မတရား တဲ့ စိတ္ပါဘဲ ။ စိတ္ရွိတယ္ လက္ခံပီး စိတ္ကို သိမ္းပိုက္ေနတာပါ ။ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ကို သံေယာဇဥ္ျဖတ္ပါ ။ စိတ္ကို လက္မခံပါနဲ ့ ။ ဆံပင္ေတြ ၊ ေျခသည္း လက္သည္းေတြ ႐ွိေတာ့ ႐ွိေနတာဘဲ ။ ဒါေပမဲ ့ခံစားခ်က္ မရွိဘူး။ ဆံပင္ၫွပ္လိုက္လို ့ လဲ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ မေနဘူး ။ ကတံုး တံုးလိုက္လို ့လဲ စိတ္ထဲမွာ ဘာေ၀ဒနာမွ မေပၚသလို ၊ ႐ွိေတာ့႐ွိတယ္ ၊ ဒါေပမဲ ့ အေၾကာေတြနဲ ့ဆက္သြယ္မထားေတာ့ သီးျခား ႐ွိေနသလိုေပါ့ ။ စိတ္ကိုလည္း သီးျခားထားပါ ။ တဏွာ အေၾကာေလး ေတြနဲ ့ သြားပီးေတာ့မွ မဆက္ပါနဲ ့။ စိတ္က သူဟာနဲ ့သူေတြးခ်င္ေတြးမယ္ ။ ပူခ်င္ပူမယ္ ။ ပ်ံ ့ ခ်င္ပ်ံ ့မယ္ ။ အဲ့ဒါေတြကို ငါ့ဟာ.. ငါ့ဟာ… ဆိုပီးေတာ ့မသိမ္းပိုက္နဲ ့။ စိတ္က ပူခ်င္ပူမယ္ ၊ သံသယျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ ၊ ျဖစ္တာေတြကို ငါ့ဟာ မလုပ္နဲ ့။ ျဖစ္တာေတြကို လက္ခံလိုက္ ရင္ သိမ္းပိုက္လိုက္တာဘဲ ။ သူ ့ဟာနဲ ့သူ႐ွိေနတာ ၊ စိတ္က ျဖစ္ေနတာ ကိစၥမ႐ွိဘူး ။ ဒါေတြကို သြားပီး မသိမ္းပိုက္နဲ ့။ ၾကားေတာ ့ ၾကားေနမယ္.. ဘာဘဲညာဘဲ သိလိုက္ရင္ သိမ္းပိုက္လိုက္ပီ ။

သူ ့ဟာနဲ့ သူ႐ွိေနပါေလ့ေစ ။ ကမၻာႀကီး သူ ့ဟာနဲ ့ သူလည္ေနတာ ကိစၥမ႐ွိဘူး ။ သိမေနတဲ ့ အခါ က်ေတာ့ ကိုယ္က မူးမေနသလိုေပါ့ ။ ရဟတ္စီးလိုက္ရင္ ကိုယ္ကလည္မွန္း သိေနေတာ့ ကိုယ္က မူးေရာ ကားစီးရင္ လည္း ကားက သြားေနမွန္း သိတဲ ့ အခါက်ေတာ ့ စိတ္က မူးေနာက္ေနာက္ ျဖစ္လာေရာဒါဟာ ၿငိမ္တာစြဲ ေနလို ့ လႈပ္႐ွားတာက်ေတာ့ လက္ခံလို ့မရဘူးျဖစ္ေနေရာ လႈပ္႐ွားရတာမ်ားလြန္းရင္လည္း လႈပ္႐ွားရတာ ႐ုိးသြားပီးေတာ့ ၿငိမ္ေနရင္ စိတ္က ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနတတ္ဘူး ျဖစ္ျပန္ေရာ ေဘာင္းဘီ၀တ္ေဘာင္းဘီစြဲ ၊ ပုဆိုး၀တ္ ပုဆိုးစြဲ ၊ တိုက္ပံု၀တ္ တိုက္ပံုစြဲ ၊ အကႌ်၀တ္ အကႌ်စြဲတာဘဲ ။ ကိုယ္တံုးလံုးေန၇င္ တံုးလံုးေန၇တာႀကီး စြဲေန တာ ဘဲ။


ကိုယ့္မွာ ျဖစ္ေနတဲ ့ စိတ္ေတြက ကိုယ္စြဲေနတဲ ့စိတ္ေတြပါ ။ ကိုယ္တငါငါနဲ ့လက္ခံခဲ ့တဲ ့ စိတ္ေတြပါ ။ အဲ ့စိတ္ေတြကို စြန့္လႊတ္ ။ စြန္ ့ လႊတ္တဲ ့ စိတ္ကို လက္ခံပါ ။ မသိမ္းပိုက္တဲ ့စိတ္္ ျဖစ္ေနတာကိုေတာ့ လက္ခံတယ္ ၊စိတ္ကေတာ့ လက္မခံရဘူး ။ အသံေတြကိုေတာ့ လက္ခံတယ္ ၊ အသံေတြ သူ ့ဟာနဲ ့ သူ႐ွိေနတာကို လက္ခံ တယ္ ။ ဒါေပမဲ ့ စိတ္ကဒါေတြကို လက္ခံပီးေတာ့ နားေထာင္မေနရဘူး ။ ဘာသံဘဲ ဆိုပီး လက္ခံနား ေထာင္ မေနရဘူး ။ နားၿငီးတယ္ ဆိုပီးေတာ့မွ နားေတာ့ မပိတ္ထားဘူး ။ သူ ့ ဟာနဲ့သူ႐ွိေတာ့ ႐ွိေနမယ္ ။ ဒါေပမဲ ့အဲ ့ဒါေတြကို သြားပီးေတာ့မွ မစပ္စုရဘူး ။ ေရဒီယိုဖြင့္သလိုမ်ိဳး ၊ TV ဖြင့္သလိုမ်ိဳး ၊ သူ ့ဟာနဲ ့သူ အသံလႊင့္ေန တာေတာ့ လႊင့္ေနတာဘဲ ကိုယ္က စပ္စုလိုက္ရင္ အသံေတြ ၾကားရေရာ ဘာေျပာတာ ၊ ညာေျပာတာ သိေရာ ကိုယ့္ ရဲ ့စိတ္က အၿမဲတမ္း ေ၇ဒီယိုဖြင့္ ၊ TV ဖြင့္သလို ၊ မ်က္လံုးဖြင့္သလို ၊ ပါးစပ္ဖြင့္သလို အၿမဲတမ္းဖြင့္ ေန တာအဲ ့ဒီဖြင့္တဲ ့စိတ္ကို ဆန္ ့က်င္ရမယ္ ။ ဖြင့္တဲ ့မ်က္စိပိ္တ္သလို ပိတ္ထားရမယ္ ။ စိတ္ကိုလည္း ဆန္ ့က်င္ ေနရမယ္ ။ စိတ္က အဆင္းေတြ၊ အသံေတြ ၊ အနံ ့ေတြ ၊ အရသာ ေတြကို မစပ္စုရဘူး ။ အသိအမွတ္မျပဳရဘူး။ စိတ္မ၀င္စား၇ဘူး ။ စိတ္ကို သံေယာဇဥ္ ျဖတ္ရမယ္ ။

စိတ္ဆိုတာ ဘာလဲေတာ့ မေမးနဲ ့ ၊ ကိုယ့္မွာ ျဖစ္ေနတာ စိတ္ပဲ ႐ွိတယ္ ။ ဟုိေတြးဒီေတြး ေတြးေနတာ ၊ ဟိုသိ ဒီသိ သိေနတာ ၊ ဟိုပူဒီပူ ပူေနတာ ၊ ဒါေတြ အကုန္လံုးဟာ စိတ္ပဲ ။ အဲ့ဒါကို သံေယာဇဥ္ၿငိတြယ္ေနလို ့စိတ္ျဖစ္ သမွ် အကုန္ လိုက္သိေနတာ ။ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္သမွ် လိုက္ပီးေတာ့မွ သိေနတာ ။ အဲ့ဒီ အသိေတြကို ၊ တဏွာ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရမယ္ ။ သူ ့ဟာနဲ ့သူျဖစ္ေနတာ ကိစၥမ႐ွိဘူး ။ ေျပာခ်င္ရာေျပာ ဒါေပမဲ ့အဲ့ေျပာတာေတြကို စိတ္မ၀င္စားဘူး ။ ေျပာတာေတြကို သံေယာဇဥ္ ျပတ္ေနတယ္ ။ အဲ့စိတ္က အသံေတြကို လက္ခံပီး ေပါင္းမေနဘူး ။ အသံၾကားတိုင္း လိုက္ၿပီးေတာ့မွ နားေထာင္မေနဘူး ။ အသံဆိုေတာ့လဲ မၾကားတဲ ့ အသံေတြကို ျဖတ္စရာမလိုပါဘူး ။ အခု ပစၥဳပၸန္ ၾကားေနတဲ ့ အသံေတြကို ျဖတ္ရမွာ ။ အဲ့ဒါေတြ အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ျပတ္ေအာင္ ျဖတ္ရမယ္ ။ အသံေတြ ၾကားေန၇တယ္ ဆိုတာက ဒါအသံေတြကို သံေယာဇဥ္ ႐ွိေနတာဘဲ ။ ၾကားတယ္လို ့ သိေနရင္ သံေယာဇဥ္ မျပတ္တာဘဲ ။ မျပတ္တာကို ျပတ္ေအာင္ျဖတ္၇မယ္ ။ စိတ္က ဘာဘဲ ညာဘဲ မသိ၇ဘူး ။ အဆင္းေတြကို လက္ခံပီး ေပါင္းမေနဘူး ။ အဆင္းဆိုလို ့ ကိုယ္မျမင္တဲ ့အဆင္းကို ျဖတ္စရာ မလိုပါဘူး ။ ကိုယ့္စိတ္ အာ႐ုံထဲမွာ ေပၚလာတဲ့ အဆင္းေတြကို ျဖတ္ရမွာပါ ။ စာလံုးေတြကို လက္ခံပီး ေပါင္းမေနဘူး ။ ေရးခ်င္တာေရး ငါစာတတ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ တတ္တဲ ့ပညာမေနသာဆိုသလို စာျမင္တိုင္း ေလွ်ာက္ဖတ္မေနဘူး ။


ေလာကႀကီးက သူမ်ားကို ႐ွင္းေနတာ ။ ဟစ္တလာဆိုၿပီး အျပတ္႐ွင္းတာဘဲ ။ ဘင္လာဒင္ဆိုၿပီး အျပတ္႐ွင္း တာဘဲ ။ ဘာ…ဘာသာဆို ၿပီးေတာ့မွ ဘာသာေတြကို အျပတ္ ႐ွင္းတာ ။ ဘာလူမ်ိဳးဆိုၿပီး လူမ်ိဳးေတြကို ျပဳတ္ ေအာင္ ျဖဳတ္ေနတာ ။ သူမ်ား႐ွိတယ္လို ့ လက္ခံၿပီးသူမ်ားကို အျပဳတ္ျဖဳတ္တယ္ ။ တရားအလုပ္က ကိုယ့္စိတ္ရဲ ့ သူမ်ား႐ွိတယ္ဆို္တဲ့အထင္မွားကို အျပတ္ျဖဳတ္တာ ။ ကို္ယ့္ရဲ ့စိတ္ကိုဘဲ အျပဳတ္ျဖဳတ္တာ ။ ကိုယ့္စိတ္ကို သံ ေယာဇဥ္ျဖတ္တာ ။ စိတ္နဲ့ တကိုယ္လံုးနဲ ့ ဆံပင္ေတြ ၊ သြားေတြ ၊ ေျခသည္း ၊ လက္သည္းေတြက လြဲရင္ က်န္ တာေတြနဲ ့ အသားေတြနဲ ့အေသြးေတြနဲ ့အေၾကာမွ်င္ေလးေတြနဲ ့ ဆက္သြယ္ ထားသလို ဆက္သြယ္ထားေတာ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ တခုခု ျဖစ္တာနဲ ့စိတ္က သိေတာ့တာဘဲ ။ လွ်ာနဲ ့စိတ္နဲ ့အဆက္အသြယ္႐ွိေနတယ္ ။ ေျခေတြ ၊ လက္ေတြ ၊ ေခါင္းေတြနဲ ့မ်က္စိ ၊ နား ၊ ႏွာေခါင္းေတြနဲ ့စိတ္နဲ့က အဆက္အသြယ ္ ႐ွိေနတာ ။ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနတယ္ ။ မခြဲႏိုင္ မခြါရက္ျဖစ္ေနတယ္ ။ အိမ္ေထာင္က်ေနတယ္ေပါ့ ။ အဲ့ဒီအိမ္ေထာင္ေရးကို ကြာ႐ွင္းျပတ္ စဲ၇မယ္ ။ သူဟာနဲ ့သူေနပေလ့ေစ ။ မ်က္စိက သူဟာနဲ ့သူေနပေလ့ေစ ။ ဆံပင္လိုမ်ိဳး ၊ ေျခသည္း ၊ လက္ သည္း ေတြလိုဘဲ လက္သည္းၫွပ္လဲ မနာသလိုဘဲ ။ ဘာလုိ ့လဲ ဆိုေတာ့ အဆက္အသြယ္မ႐ွိလို ့။

ကမၻာေပၚမွာလူေတြ အမ်ားႀကီး ေသသလိုဘဲ ။ ကိုယ့္မသိတဲ့သူ ေသတာက်ေတာ့ ကိုယ္နဲ ့ အဆက္အသြယ္ မ႐ွိေတာ့ ကိုယ္ကဘာမွ မခံစား၇သလိုဘဲ ။ ကုိယ့္ေဆြမ်ိဳးေသတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ ့ အဆက္အသြယ္ ႐ွိေတာ့ ကိုယ္မွာခံစား၇သလိုဘဲ ။ လူလူခ်င္းဘဲ အဆက္သြယ္႐ွိတာနဲ ့မ႐ွိတာကြာၿပီး ကိုယ့္မွာ ခံစားခ်က္ ျဖစ္ တယ္ ၊ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ကြာျခားပါတယ္ ။ အဲ ့လိုဘဲ ကိုယ္႕ရဲ ့စိတ္ေစတသိတ္ ၊ ႐ုပ္ ၊ ခႏၶာငါးပါးစလံုးကို သူ ့ဟာနဲ ့သူ႐ွိပါေစ ။ မဆက္သြယ္ရဘူး ။ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ရမယ္ ။ ခႏၶာငါးပါးကို မၿငိတြယ္တဲ ့ ခႏၶာငါးပါး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား၇မယ္ ။ ခႏၶာငါးပါးက ဘာနဲ ့မွ မဆက္သြယ္တဲ ့ခႏၶာငါးပါးျဖစ္၇မယ္ ။ သြားႏႈုတ္တဲ ့အခါ ထံုေဆးထိုးသလိုေပါ့… အနားမွာ႐ွိတဲ ့ အေၾကာေတြကို ယါယီျဖတ္ေတာက္ထားတဲ ့ အခါက်ေတါ့ သြားႏႈတ္တဲ ့ အခါမွာ နာက်င္ေနေပမဲ ့စိတ္က မသိေတာ့ဘူး ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ေတာက္ ထားတဲ ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္ကမသိေတာ့ နာမွန္းမသိေတာ့ဘူးေပါ့ ။ အဲ့လိုဘဲ ကိုယ္က အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ေနရမယ္ ။ အဆင္းကို မဖ်က္စီးဘူး ။ အသံေတြကို ရပ္တန္ ့ ပစ္ဖို ့ မႀကိဳးစားဘူး ။ ကိုယ့္ရဲ ့ အသံေတြကို ၿငိတြယ္ေနတဲ ့ သံေယာဇဥ္ကိုသာ ျဖတ္ပါတယ္ ။ ငါျဖတ္တာမဟုတ္ဘဲနဲ ့ ခႏၶာငါးပါးက ျဖတ္၇ပါမယ္ ။ ျဖတ္႐ံုေလး ျဖတ္ရပါ မယ္ ။ စြန္ ့လႊတ ္႐ံုေလး စြန္ ့လႊတ္ရပါမယ္ ။ စြန္ ့လႊတ္တဲ ့ ခႏၶာငါးပါးကိုသာ လက္ခံရပါမယ္ ။


စိတ္ကို ႐ွိတယ္လို ့ေတာ့ လက္ခံ၇ပါမယ္ ။ အဲ ့ဒီစိတ္ကို ငါလုပ္ေနတာက ကိုယ္လို သူလိုစိတ္ဘဲ ။ အဲ ့ဒီစိတ္ကို မၿငိတြယ္တဲ ့စိတ္ေပၚေပါက္လာဖုိ ့ႀကိဳးစား၇မယ္ ။ လူေတာ့ လူဘဲ … ဘုန္းႀကီး ၊ သီလ႐ွင္ေတြလိုေပါ့ ..လူနဲ ့ မေပါင္းဘဲ လူမဟုတ္တဲ ့ ဘုန္းႀကီး ၊ သီလ႐ွင္ေတြနဲ ့ အခ်င္းခ်င္းေပါင္းသလိုေပါ့ ။ အခုကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ကလည္း စိတ္..စိတ္ခ်င္းေပါင္းေနတာ ။ ပစၥဳပၸန္စိတ္ကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာငါးပါးကေတာ့ခႏၶာငါးပါးခ်င္းေပါင္းေနတာ ။ ခႏၶာငါးပါးနဲ ့ပတ္သက္တာ ေတြကိုဘဲ…အဆင္းဆိုတာ ႐ုပ္ ၊ ႐ုပ္ဆိုေတာ့လဲ ခႏၶာငါးပါးနဲ ့ ေဆြမ်ိဳးပါဘဲ ။ ခံစား တဲ့ ၊ မွတ္သားတဲ ့၊ ျပဳျပင္တဲ ့ ၊ ေစ့ေစာ္တဲ ့ သခၤါ၇က္ခႏၶာဆိုတဲ ့ ေစတသိတ္ေတြ ။ ဒါေတြကို လက္ခံေန တာ ဟာ ဒါေတြနဲ ့ အဆက္အသြယ္လုပ္ထားတာ ။ အဲ့ဒီအဆက္အသြယ္ေတြကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္၇မယ္ ။ သူ ့ဟာနဲ့သူ႐ွိပေလ့ေစ ။

ေ၀ဒနာေတြက သူ့ဟာနဲ ့ သူ႐ွိပေလ့ေစ ။ ျပဳလုပ္မႈေတြက သူ ့ဟာနဲ့သူ႐ွိပေလ့ေစ ။ မွတ္ဥာဏ္ကလည္း သူ ့ဟာနဲ ့ သူမွတ္ေနတာ ကိစၥမ႐ွိဘူး ။ ဒါေပမဲ ့ ကိုယ္ကေတာ့ မသိရဘူး ။ ကိုယ္က ပူတယ္ ၊ နာတယ္ ၊ က်င္တယ္ ၊ ဒီလို သိေန၇င္ ႀကံ၇ာပါ ျဖစ္ေနဘီ ။ ခႏၶာငါးပါးခ်င္း အဆက္အသြယ္ လုပ္ေနဘီ ။ ခႏၶာငါးပါးက ခႏၶာငါးပါးကို သံေယာဇဥ္တြယ္ေနဘီ ။ လူ.. လူခ်င္း ၊ လူနဲ ့ တိ၇ိစၧာန္နဲ ့သံေယာဇဥ္ တြယ္သလိုတြယ္ေနဘီ ။ ျဖစ္တာလဲ ခႏၶာငါးပါး ၊ သိတာလဲခႏၶာငါးပါး ၊ သိတာလဲ ခႏၶာငါးပါး ၊ အဲ ့ဒီ ခႏၶာငါးပါးေတြကို ခႏၶာငါးပါး အခ်င္းခ်င္း သံေယာ ဇဥ္ၿငိတြယ္ေနတာကို စြန္ ့လႊတ္ရမယ္ ။ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္၇မယ္ ။ ကိုယ့္သားသမီး သေဘာမတူသူနဲ ့အိမ္ ေထာင္ျပဳလို ့ မိဘက မရမက လိုက္ခြဲသလိုမ်ိဳး .. လူခ်င္းခြဲတာ မဟုတ္ဘူး ။ လူႏွစ္ေယာက္ကို ဆက္သြယ္ ထားတဲ ့ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ေတာက္ သလိုမ်ိဳး ။ အခုဟာကလည္း ျဖစ္တာေတြကိုလည္း မဖ်က္စီးဘူး ။ သိတဲ ့ စိတ္ကိုလည္း မဖ်က္စီးဘူး ။ ဒီႏွစ္ခုၾကားထဲက သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ပါတယ္ ။ သံေယာဇဥ္ကဘာလဲ ဆိုေတာ့ လိုက္သိေနတာဟာ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ ။ ဘယ္သူဘယ္ေရာက္ေနတယ္…ဘယ္သူ ဘာအလုပ္ လုပ္တယ္ ဆိုတာက သံေယာဇဥ္႐ွိေနလို ့ ကိုယ္သံေယာဇဥ္မ႐ွိတဲ ့သူကို ကိုယ္မသိတဲ ့သူကို ဘယ္ေရာက္ေနတယ္ ၊ ဘာျဖစ္ေနတယ္ ၊ ဘယ္လို လုပ္သိပါ့မလဲ ။ ကိုယ္သိေနတာ ေတြကကိုယ္ သံေယာဇဥ္ ႐ွိေနတာေတြ ။ အဲ့ဒီမျမင္ရတဲ ့ သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးကို ျဖတ္ပါတယ္ ။ ဘယ္လို ျဖတ္ရမလဲ ဆိုေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ဘူးသာ ႐ြတ္ေနလိုက္ ။


ဘာမွမဟုတ္တာကို သိတာ ။ ဘာဘဲညာဘဲ သိေနရင္ ဒါဟာ တဏွာ အသိျဖစ္ေနၿပီ ။ ဘာဘဲ ညာဘဲ ဆိုတဲ ့ အသိေတြကို ဆန္ ့ က်င္ေနရင္ ၊ လက္မခံရင္ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္တာဘဲ ။ ျဖတ္ပါမ်ားရင္ ျပတ္ေရာ မျဖတ္လို့ မျပတ္တာ ။ ျဖတ္ရင္ မျပတ္စရာ မ႐ွိဘူး ။ အခုဦးဇင္းတိုစိတ္အေၾကာင္းေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး ။ စိတ္ကိုစိတ္မ၀င္စားလို ့ ေစတသိတ္အေၾကာင္း ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး ။ ႐ုပ္အေၾကာင္းလဲ ႐ုပ္ကဘယ္ႏွစ္ပါး႐ွိတယ္ဆိုတာ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး ။ အဲ ့ဒါေတြကို စိတ္မ၀င္စားဘူး ။ စိတ္၀င္စားလို့သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနရင္လည္း (လူ ့ေလာကႀကီး သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနရင္လည္း ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္လို လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ဘယ္လိုျဖစ္သြားတယ္) ပံုျပင္ေတြ စိတ္၀င္စားရင္ ဟိုးေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာ လာမွာဘဲ … အဲ ့ဒါေတြကို ၿငိတြယ္ေနလို ့အဲ ့ဒီၿငိတြယ္မႈ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ရမယ္ ။ သိေနရင္ ဒါဟာ သံေယာဇဥ္ အသိဘဲ ။ နာလိုက္တာ ဆိုတာဟာ နာတာႀကီးကို သံေယာဇဥ္မျပတ္တာ ။ ေၾကာက္လိုက္တာ ဆိုတာဟာ ေၾကာက္တာႀကီးကို သံေယာဇဥ္ မျပတ္တာ ။ ေၾကာက္စရာအာ႐ံုၾကီးကို သံေယာဇဥ္မျပတ္တာ ။ ေၾကာက္တဲ ့စိတ္ကို သံေယာဇဥ္မျပတ္တာ ။ လက္မခံနဲ ့… ဘာမွမဟုတ္ဘူး သာ ႐ြတ္ေနလိုက္.. ဒါအလြယ္ဆံုးေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ ဘုရားေပါင္းေစခ်င္တာနဲ့ ေပါင္းလိုက္တာမိဘရဲ ့ အလိုဆႏၵကို လိုက္နာတဲ ့အေနနဲ ့ မိဘေပးစားတာနဲ့ယူသလို ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္ မယူဘဲ ၊ ခုဟာလဲ ကိုယ္ေပါင္းခ်င္တဲ့ ဘာဘဲ ညာဘဲဆိုတဲ့အသိေတြနဲ ့ မေပါင္းဘဲ ဘုရားေပးစားတာနဲ (ဘုရားက ဘာနဲ ့မွမေပါင္းေစခ်င္ဘူး ၊ အဲ ့ေတာ့ဘာနဲ ့မွ မေပါင္္းနဲ ့ေတာ့ ။ နဂိုေပါင္းေနက်အာ႐ံုေတြကိုေရာ… ကို္ယ့္ရဲ ့စိတ္ကိုေရာ ဘာမွမဟုတ္ဘူး သာသေဘာထားလိုက္ ။ ဒါဘုရားေပါင္းေစခ်င္တာနဲ ့ေပါင္းပါဘီ ။ ကိုယ္ေပါင္းခ်င္ေနတာကို စြန့့္ပါဘီ ။

ဘာမွမဟုတ္ဘူးလို ့သာမျပတ္တရစပ္ ႐ြတ္ေနျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားအလိုကို လိုက္ေနလိုက္ ။ ဒါသခၤါရ တရားမွန္ သမွ် ဘုရားက အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱလို့ေျပာတာဘဲ အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱဆိုတာက ဘာေတြညာ ေတြ မ ဟုတ္တာကိုအနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱလို ့ ေျပာတာဘဲ ။ ဘာမွမဟုတ္တာကို အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱလို့ေျပာတာဘဲ ။ ဘာမွမဟုတ္တာ မ႐ွိတာက နိဗၺာန္ ။ တကယ္႐ွိတာက နိဗၺာန္ ။ စိတ္ ၊ ေစတသိတ္ ၊ ႐ုပ္က သခၤါရတရား ၊ အျဖစ္တရား ။ အ႐ွိတရား မဟုတ္ဘူး ။ ဘာမွ ျဖစ္ေနတဲ့တရားမဟုတ္ဘူး ။ ျဖစ္႐ံုသက္သက္ေလး ျဖစ္ေနတဲ ့တရား ။ အျဖစ္တရား ။ အဲ့ေတာ့ အျဖစ္တရားကို အ႐ွိတရား မလုပ္နဲ ့။ နာလိုက္တာ.. က်င္လို္က္တာဆိုရင္ သခၤါ၇တရားကို အ႐ွိတရားလုပ္ၿပီ ။ ဘုရားေဟာကို ပယ္ၿပီ ။ အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱကို နိစၥ ၊ သုခ ၊ အတၱလုပ္ၿပီ ။ အဲ့ေတာ့ ဘုရားစကားနားေထာင္ပါ။ ျဖစ္၊ ပ်က္႐ႈဆို၇င္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးစကားကို နားေထာင္ၿပီ။ ျဖစ္ပ်က္လို့သေဘာထားတာက မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးထားေစခ်င္တဲ ့သေဘာထား ။ အခုဟာက ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားနဲ ့။ ျဖစ္ပ်က္ ဆိုရင္ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေန၇တာကိုၿငိတြယ္ေနၿပီ ။


လူ့ဘ၀ႀကီး ေမြးလိုက္ ေသလိုက္ဘဲ ။ ေမြးေန ၊ ေသေနရတာကို သေဘာက်ေနတာေပါ့ ။ အဲ ့ဒါေၾကာင့္ ေမြးေန႔ ့ေတြက်င္းပေနတာေပါ့ ။ ေမြးေနရတာကိုသေဘာက်ေနတာေပါ့ ။ ေမြး ၊ ေသ႐ွိရင္ ေမြးတာကို သေဘာက်မယ္ ။ ေသေတာ့လဲကိုယ့္မိသားစုက လြဲရင္ က်န္တာေတြက (ဘုန္းႀကီးျပန္ေတာင္မွ ေပ်ာ္ပြဲ ၊ ႐ႊင္ပြဲေတြ က်င္းပလို ့ရ သလိိုေသတာကို သေဘာက်ေနၿပီ ။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာျဖစ္တာကိုး..)သူမ်ား ေသသြားေတာ့ ကိုယ္ဖဲ႐ုိက္လို့ရတယ္ဆိုတာက ဖဲသမားေတြအတြက္ကေတာ့ ေသတာကို ေပ်ာ္စရာျဖစ္တာကိုး ။ ေမြးေန့ဆို၇င္ေမြးေန႔ ၊ ေသေနရတာကို သေဘာက်ေနလို ့ ေသတယ္ဆိုတာကလည္း ေသတာကိုသေဘာက် ေနျပန္ေရာဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းက ဘာပညတ္မွ မတပ္ရဲေတာ့ဘူး ။ တပ္လိုက္ရင္ အဲ ့ဒါေတြကို သြားၿငိမွာစိုးလို ့။ ဘာပညတ္မွ မတပ္တာကိုဘဲ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလို ့ေျပာပါတယ္ ။ လူ ့ ေလာကႀကီးမွာနာ၇ီ ၊ မိနစ္ ၊ စကၠန႔္ ့၊ ေန ့၊ ရက္ ၊ လ ၊ ႏွစ္ေတြ အမ်ိဳးမိ်ဳးျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးပ်က္ေနတာ အဲ့ဒါေတြကို သိေနေတာ ့ျဖစ္ပ်က္ကို သိေနတာ ။ ေ၇ာဂါေတြ အမ်ိဳးမိ်ဳးျဖစ္ေနတာ ။ နံမည္ႀကီး ဇာတ္ေကာင္ေတြ အမိ်ဳးမ်ိဳးေပၚေပါက္လာတာေတြ ။ ၿပီးေတာ့ အကုန္ ေပ်ာက္ကုန္တာဘဲ ။ အဲ ့ဒါျဖစ္ပ်က္ဘဲ ။ အဲ ့လိုသိေန၇င္ အဲ ့ဒါကိုၿငိေနတာ ။ ဦးဇင္းတုိ ့လဲ ၿငိခဲ ့တယ္ ။ ေသရ တာခ်င္းအတူတူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို နံမည္တစ္လံုးနဲ ့ေသရတာဟာ အသက္႐ွင္ရတာထက္ ျမတ္ေသး တယ္. ဒါဟာ ျဖစ္ပ်က္ကို သေဘာက်တာပါဘဲ ။ ဒီလို ေသခ်င္ရင္ ဒီလိုေသအံုးမွာဘဲ ။ ျဖစ္ပ်က္ဆို၇င္ေတာ ့ၿငိအံုးမွာဘဲ ။ အဲ ့ေတာ့ဘာမွမဟုတ္ဘူး.. ဘာေတြ ၊ ညာေတြ မဟုတ္ဘူး ။ ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ တဏွာက ဘယ္ ေခ်ာင္မွ ကပ္စရာမ႐ွိဘူး ။ တဏွာဆိုတာ ေရာဂါလိုဘဲ ။ ေသြး႐ွိေတာ့ ေသြးကင္ဆာ ၊ ႏွလံုး႐ွိေတာ့ ႏွလံုးေရာဂါ ၊ computer ႐ွိေတာ့ virus ဆိုတာေပၚလာတာပါဘဲ ။ တဏွာကေတာ့ ႐ွိရင္ လိုက္ၿပီးေတာ့မွ တြယ္ကပ္ေန မွာဘဲ ။ ေခြး႐ွိေတာ့ ေခြးသန္း ၊ ေခြး႐ူးေ၇ာဂါေတြ ၊ အိမ္႐ွိေတာ့ အိမ္ေျမွာင္ ။ ၇ိပ္သာ႐ွိေတာ့ ေယာဂီ႐ွိသလို ။ ေယာကၤ်ား႐ွိေတာ့ မိန္းမ႐ွိသလို . ႐ွိတာကို လိုက္ၿပီးေတာ့မွ ၿငိတြယ္မွာဘဲ… ဘာမွမ႐ွိမွ တဏွာ အႏၱ၇ာယ္က ကင္းမယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ဘာမွမဟုတ္ဘူး ။ ဘာကိုမွ လက္မခံခိုင္းဘူး ။ ဘာေတြညာေတြ လက္ခံ၇င္ ဘာတဏွာ ညာတဏွာေတြ ျဖစ္ေနၿပီ ။ စကားလံုးေတာင္ တဏွာျဖစ္ပါတယ္ဆို… စကားလံုးဆိုတာ တကယ္႐ွိတာ မဟုတ္ ဘူး ။ ျဖစ္ပ်က္ဆိုတဲ့ စကားလံုး ၾကားပါမ်ားေတာ့ ျဖစ္ပ်က္မွ တရားျဖစ္ေရာ ျဖစ္ပ်က္မဟုတ္ရင္ တရားမဟုတ္ ေတာ့ဘူးျဖစ္ေရာ ဒါဟာစကားလံုးကို တဏွာျဖစ္တာေပါ့ ။ ပရမတ္ေတာ့မေျပာနဲ ့ ။ ထာ၀ရဘုရားဆို စကား လံုးဘဲ ႐ွိတာဘဲ အဲ့ဒီ စကားလံုးကိုဘဲ တဏွာျဖစ္ေနၿပီ ။ အ႐ူးအမူးစြဲလမ္းေနၿပီ ။ တဏွာက သိ္ပ္ေၾကာက္ စရာေကာင္းတယ္ ။ ဘာမွမ႐ွိရင္ စကားလံုးဘဲ ႐ွိရင္ စကားလံုးစြဲၿပီ ။ အမွန္တရားဆိုတဲ ့စကားလံုး႐ွိေတာ့ အမွန္တရားဆိုတဲ ့စကားလံုးႀကီးစြဲၿပီး အမွန္တရားကို လိုက္႐ွာတယ္ ။


အခ်စ္စစ္ဆိုတဲ ့စကားလံုးႀကီးစြဲၿပီး အခ်စ္စစ္ကို လိုက္႐ွာတယ္ ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြ ့ဘူး ။ ခ်စ္ခ်င္ေနရင္ ဒီ အခ်စ္က မစစ္ဘူး ။ လုပ္ယူတဲ ့အခ်စ္က မစစ္ဘူး ။ စြန္ ့ယူတဲ ့ေမတၱာကမွ စစ္ပါတယ္ ။ စစ္တယ္ ဆိုတာ ဘယ္္ေတာ့မွ ေျပာင္းစရာမ႐ွိဘူး ။ အေကာင္းစစ္ဆို၇င္ ဆိုးစရာမ႐ွိဘူး ။ အခ်စ္စစ္ဆို၇င္ မုန္းစရာမ႐ွိဘူး ။ ခ်မ္းသာစစ္ဆို၇င္ ဆင္းရဲသြားစရာမ႐ွိဘူး ။ အမွန္တရားဆိုရင္ လူေတြကဘာမွန္း မသိဘူး ။ အမွန္တရား ႐ွာေနတာဘဲ ။ ေတြ ့လဲ မေတြ့ဘူး ။ ႐ွာေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြ ့ဘူး ။ တဏွာက အဲ ့ဒီလိုဘဲ ၊ အ႐ုိး႐ွိရင္ အ႐ုိးကိုက္မွာဘဲ ။ စကားေလးၾကားေနရရင္ ဒီစကားေလးကို ေက်နပ္ေနမွာဘဲ ။ ေမွ်ာ္လင့္ေနရ၇င္ ေမွ်ာ္လင့္ ရတာကို ၿငိေနမွာဘဲ ။ ဘာမွမ႐ွိေတာ့မွ တဏွာကလဲ သူ ့ဟာနဲ ့သူ ရပ္တည္ႏိုင္တဲ ့စြမ္းရည္မ႐ွိဘူး ။ ေရာဂါ ခ်ည္းဘဲ သက္သက္ရပ္တည္လို ့မရဘူး ။ တခုခုကိုမွီၿပီးေတာ့မွ ေရာဂါျဖစ္၇သလို အသဲကို မွီၿပီးေတာ့မွ အသဲ ေရာဂါျဖစ္၇သလို ။ ႏြားကို မွီၿပီးေတာ့မွ ႏြား႐ူးေရာဂါျဖစ္၇သလို ။ မွီၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ရတာ ။ ကိုယ္ပိုင္ စြမ္းရည္ သတၱိမ႐ွိဘူး ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ မွီစရာ မ႐ွိရင္ တဏွာေသတာဘဲ ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဘာမွမဟုတ္ဘူးဆို ၿပီးေတာ့မွ တဏွာကို သတ္တာဘဲ ။ စိတ္ကဘာဘဲ ညာဘဲသိေနရင္ တဏွာကို အလိုလိုက္ေနတာဘဲ ။
အလြန္ေကာင္းလို. ၿမန္မာေထရဝါဒ ဆိုက္ေလးမွ ...ေဝ..ရဲ.ပိုစ္ေလးကို ကူးယူဒါနၿပဳပါတယ္ခင္ဗ်ာ...

No comments:

Post a Comment